2017. augusztus 19., szombat

STEPHANIE TROMLY: CSAK A BAJT HOZOD RÁM (CSAK A BAJT HOZOD RÁM #1.)

Hello Molycik!
Lassan véget ér a nyár és a fesztiválszezon, elkezdődik az iskola. Ráhangolódásképp, egy könnyedebb olvasmányra vágyva Stephanie Tromly regényéért nyúltam. Azt kell mondjam jól választottam, ugyanis egy élvezhető, kellemes kis történetet kaptam, humorral és rejtéllyel megfűszerezve.

Kiadó: Ventus Libro
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 300
Megrendelem
A recenziós példányt
köszönöm
szépen a kiadónak! :)
Fülszöveg:


Digby és Zoé, a két gimnazista nyomozásának és szerelembe esésének cseppet sem romantikus, inkább vicces és veszélyes története. 


Amikor az ember arra készül, hogy Digby barátjaként túléljen egy átlagos napot, az nem sokban különbözik attól, mint ha az apokalipszist készülne túlélni. 

Amikor Digby először becsönget, Zoe Webster nincs különösebben elragadtatva. Digby goromba, okos, és nem tűr ellentmondást. Mire Zoe észbe kap, máris nyakig ül abban a vicces és veszélyes eseményfolyamban, amely egy gimnazista lány elrablása ügyében folytatott nyomozáshoz vezet. Ennek az emberrablásnak pedig talán köze lehet ahhoz, hogy nyolc évvel ezelőtt tragikus körülmények között eltűnt Digby húga is.

Ez a borotvaéles párbeszédekkel fűszerezett regény olyan szerelmi történet, amely határozottan nem romantikus, és olyan krimi, amelyben nem a tettes kézre kerítése az egyetlen izgalom. Stephanie Tromly első könyvét nem fogjuk egyhamar elfelejteni.


Nem titok, hogy szeretek borító alapján könyveket vásárolni, viszont Tromly történeténél ez nem volt befolyásoló tényező. Első ránézésre nem tetszett és húztam a számat, hogy biztos lehetett volna jobbat is alkotni a történethez, de tévedtem. Így olvasás után ébredtem csak rá, hogy igazából nagyon is illik a borító a regényhez. Viszont, akkor kérdezhetnétek, hogy mégis miért döntöttem úgy, hogy mégis el szeretném olvasni Tromly debütáló regényét? Nagyon egyszerű a válasz, úgy gondoltam, hogy tökéletes kikapcsolódást nyújthat számomra a regény a vizsgaidőszak közepén, esetleg utána. 
"Kicsit úgy vagyunk egymással, mint ahogy a Joker van Batmannel. Kiegészít engem."
A történet két főszereplője Digby és Zoe, közös kalandjuk pedig akkor kezdődik, amikor a fura, különc srác becsönget az új lányhoz. Tipikus YA sablon, kisvárosi elemekkel és számomra egy kis Nancy Drew - Sherlock Holmes - Veronica Mars beütéssel. Egy könnyed olvasmány, humorral és egy kis rejtéllyel megfűszerezve, amely garantálja a szórakozást nem csak a fülledt nyári napokon, hanem az év bármely szakaszában. Amit azért megjegyeznék az az, hogy véleményem szerint az írónő stílusa szuper, de nagyon lassú a történetvezetés, egy jó 55-80 oldal kellett ahhoz, hogy igazán elkapjon a gépszíj és egy ültő helyben kiolvassam a könyv hátralévő részét. 

A szereplők közül Digby volt a kedvencem. Kicsit emlékeztetett a Geek Girlből Tobyra, aki szintén egy zseni és mellé stalker hajlamai is vannak. Szinte minden vicces jelenet hozzá volt köthető, imádtam a srác fura szokásait, a beszólásait és a tini lányok szerelmi életére tett megjegyzéseit. Azt meg kifejezetten szerettem, hogy néha teljesen észrevétlenül, de nagyon is komolyra fordult a könyv, amikor Digby életéről és életkörülményeiről volt szó. Egy kis komolyságot csempészett az egyébként laza hangulatú, szórakoztató történetbe. 
"Ezenkívül vizet és energiaszeleteket is bedobáltam a hátizsákomba. Amikor az ember arra készül, hogy Digby barátjaként túléljen egy átlagos napot, az nem sokban különbözik attól, mint ha az apokalipszist készülne túlélni."

Zoet is nagyon bírtam, főleg azért, mert YA főhősnő létére szinte egyáltalán nem nyafogott, ha igen, akkor megvolt rá a nyomós oka. Próbált minden helyzetet lazán kezelni és nem vérig sértődni vagy elbőgni magát minden egyes gázosabb szituban. Azért pedig jár neki a virtuális pacsi, mert hosszú távon kibírta Digby mellett és maradandó károsodást sem szenvedett, de még csak nem is okozott. 

Ha egy cuki és szórakoztató, ugyanakkor egy kis krimi szállal és rejtélyekkel teletűzdelt könyvre vágysz, akkor Stephanie Tromly könyvét biztosan szeretni fogod, ugyanis a Csak a bajt hozod rám c. könyvében a romantikus elemektől kezdődően a nyomozásig minden megtalálható. Ugyan a történetben vannak sablon elemek, mégsem mondanám azt, hogy egy tipikus YA kliséhalmaz a regény. Sokkal inkább eredeti és szórakoztató, maradandó élmény. Az biztos, hogy én nagyon jól szórakoztam olvasás közben. Ez az idézet pedig tökéletesen összefoglalja a történetet:
"Pisztolyok, kábítószer, eltűnt lányok: ezek a dolgok tényleg velünk hármunkkal történtek. De amikor ezt mind kitárgyaltuk, a bálról kezdtünk beszélgetni. Tisztában voltam vele, mennyire nevetséges, hogy ugyanannyira parázom attól, hogy rám lőnek, mint hogy partner nélkül jelenek meg a bálban. Pedig így volt."
*** 
Értékelés: 4/5
Kedvenc jelenet: Az összes, amiben Digby beszólt Zoenak
Kedvenc szereplő: Digby
Egy kis plusz információ azok számára, akik szintén szerették Digby és Zoe első közös kalandját: a Ventus Libro Kiadónál még idén várható a folytatás ;)
Üdv,








2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én is nagyon imádtam a könyvet, különösen Digbyt. :)
    Esetleg tudsz valamit a második rész kiadásáról? 2020 van, és még mindig nem találom seholsem. :(
    Előre köszi válaszod: Dorcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Sajnos semmi információm nincs az új részről, pedig milyen kellemes lenne most elolvasni a folytatást! A koronavírus miatt azonban (meg, mert eltelt 3 év a könyv megjelenése óta) van egy olyan érzésem, hogy vagy egyáltalán nem érkezik majd, vagy pedig nem idén a könyv :(

      Törlés

designed by Charming Templates