2015. november 1., vasárnap

MEG CABOT - FROM THE NOTEBOOKS OF A MIDDLE SCHOOL PRINCESS (FROM THE NOTEBOOKS OF A MIDDLESCHOOL PRINCESS #1.)


Hello Molycik!
2014-ben robbant a hír, hogy Meg Cabot folytatást ad ki a Neveletlen hercegnő naplójából, és egy spin-off sorozatot is ír hozzá. A hozzám hasonló molyok, akik Cabot könyvein nőttek fel bizonyára hasonlóképp örültek a hírnek, mint majom a farkának. A hír megjelenése óta eltelt több, mint egy év, és már a két könyv is megjelent, én pedig sikeresen el is olvastam a spin-off sorozat első részét, és most lelkesen várom a folytatást, mert bizony az is lesz. Na, de erről majd kicsit később :)

Meg Cabot végigkísérte a gyerekkoromat, az ő könyvein nőttem fel, és a kedvenc íróim közé tartozik. Biztos vagyok abban, hogy, ha jelenik még meg könyve, azt az elsők között fogom megrendelni, és elolvasni.

Ezután a kis bevezető után rá is térnék a könyvre, és a történetre. Meg Cabot visszavarázsolta nekik a Neveletlen hercegnő naplóját, annak szereplőit, és ügyes - bajos kis dolgait, méghozzá egy új szereplő szemén keresztül. Egy olyan szereplő szemét keresztül, aki még javában iskolába jár. Sokat gondolkodtam itt, hogy fogalmazzam meg, hogy milyen iskolába jár Olivia. Ugyanis ahogy az a könyv címében is benne van middle schoolba jár, amit kapásból lehetne középiskolának fordítani, de az nem felel meg a valóságnak, nem teljesen. Amerikában van egy úgynevezett middle school is, ami hasonlít ahhoz, amit mi felső osztálynak hívunk. A middle school évek az általános iskola után vannak, de még a középiskolai osztályok előtt. Lényeg, hogy Olivia 12 éves, ami egy felső osztályos tanulónak felel meg a magyarországi iskolarendszerben. Ezt most jól elmagyaráztam :D

Szóval Olivia a főszereplőnk, aki még csak 12 éves, és egy átlag iskolás mindennapjait éli. Csak, hogy Olivia minden csak nem átlagos. Édesanyja kiskorában meghalt, édesapjával pedig még nem találkozott. Képeslapokon keresztül kommunikál vele az apja, akiről lánya azt gondolja, - bár valójában inkább bemagyarázza magának, hiszen még gyerek - hogy archeológus, és mert sokat utazik az apja ezért nem találkozhatnak. Aztán egy nap a barátnője nekiugrik, hogy megveri őt, mert, hogy hazudozik össze vissza, és titkolózik, nem mondta el neki, hogy ő, azaz Olivia egy hercegnő. Méghozzá Genovia hercegnője. Ismerős a sztori ugye? ;)

Ennél a pontnál jelenik meg Mia hercegnő, Grandmére, és minden helyreállt a világegyetemben. Legalábbis az enyémben. Teljesen nosztalgikus hangulatba kerültem, és megvolt az az igazi Neveletlen hercegnős olvasási élmény. Cuki volt, szórakoztató, és tökéletes kikapcsolódást nyújtott arra a pár órára, amíg olvastam. Komolyan elgondolkoztam azon, hogy újra kéne olvasnom a Neveletlen hercegnő naplóját az elejétől a végéig, ugyanis még mindig nem nőttem ki belőle :)

Oliviát tehát sikerült megkedvelnem, hiszen egy nagyon cuki kislányról van szó, aki kedves, naiv, hiszékeny és vicces. Oh, és el ne felejtsem megemlíteni, hogy tehetséges is. Felnőttként illusztrátor szeretne lenni, ezért folyamatosan rajzolgat, és úgy érzi ebben legalább jó. Egyébként ezek a rajzok nagyon feldobták a könyvet, személy szerint én imádtam az összes rajzocskát. Egy kis extra infó: ezek az illusztrációk is Cabot keze munkái, nem csak Olivia és Mia története.


Az illusztrálás mellett Olivia is szívesen ír a naplójába, amit apjától kapott, azzal a kísérő üzenettel, hogy hátha neki is segítséget nyújt majd, mint egy másik, a szívéhez közel álló személynek. Tehát már Mia megjelenése előtt is vannak célzások arra, hogy ki is Olivia, és hogy Mia is meg fog jelenni.

Mielőtt rátérnék Miára és Grandmérre, ejtek pár szót Philipperől, azaz a lányok apjáról. Örülök neki, hogy végre "kimentette" a lányát abból a környezetből, ahol eddig élt. Nem volt szimpatikus se a nagynéni, se a nagybácsi, az unokatesók meg főleg nem. Nem törődtek vele, csak kihasználták Oliviát, és elhasználták azt a pénzt, amit a lány iskolázására, öltöztetésére, és egyéb költségeire küldtek. Pedig elvileg a rokonai. Mégis csak kihasználták, és ez nem volt egy hú de szép dolog részükről. Philippe herceg legalább jófej, és törődik is a lányaival.


Azt kell mondjam, hogy Mia és Grandmére semmit nem változtak. Még mindig ugyanúgy ugratják egymást, és még mindig ők a kedvenceim :) Mindketten ugyanolyan szókimondóak és szórakoztatóak, mint voltak. Az egyik kedvence jelenetem például Grandmérehez kötődik. Imádtam, amikor shoppingolni vitte Oliviát, fergeteges volt az a jelenet! :D Vagy, amikor ételt rendelt az addig gluténmentes kajákon élő unokájának, vagy amikor Oliviának adta a kutyulit. Mia pedig végig nagyon cuki volt Oliviával, és tényleg az jött le, hogy örül annak, hogy egy újabb taggal bővült a család. Látszott, hogy komolyan gondolta, amikor azt mondta, hogy már régóta szeretett volna egy lánytestvért.


Az eredeti sorozatból Michael Moscovitz volt a kedvenc pasi karakterem, és ez az eltelt 12- 13 év OMG DE RÉGEN VOLT!!! alatt mit sem változott. Alig vártam, hogy megjelenjen, de arra aztán várhattam. Nem kaptam belőle eleget, de azért bízom benne, hogy majd a királyi esküvős Oliviás részben többször is felbukkan a drága :)

Jó volt végre visszatérni Genoviába is, és tényleg örültem, hogy szinte mindenki életébe kaptam egy kis bepillantást. Olivia pedig nagyon jól alkalmazkodott az adott szituációkhoz, jobban mint arra számítottam. Az biztos, hogy aki szerette a Neveletlen hercegnő naplóját, annak ez a rövid 200 oldalnyi szösszenet is a kedvére lesz. Illetve az ifjabb generáció is megismerheti és átélheti a "Cabot élményt".

Még pár illusztráció a könyvből:


Ha esetleg olvastátok a könyvet, és nem értetek egyet a véleményemmel, vagy pont ellenkezőleg, írjátok meg nekem! Kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is ;)

Üdv,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates