2015. október 26., hétfő

KELLY ORAM - THE LIBBY GARRETT INTERVENTION (SCIENCE SQUAD #2.)



Fülszöveg:
Libby Garrett hivatalosan is Owen Jackson függő. De a szexi, népszerű focista egyáltalán nem értékeli mennyire klassz csaj Libby. Nem hajlandó elkötelezni magát a lány mellett, sőt még azt se vállalja fel nyilvánosság előtt, hogy randiznak. Kapcsolatuk teljesen tönkreteszi Libbyt, de ő az egyedüli, aki ezt nem veszi észre.

Amikor a lány teljesen kifordul önmagából, legjobb barátja - Avery Shaw - és a Tudós klub többi tagja közbelép, annak reményében, hogy ki tudják gyógyítani Libbyt káros Owen függőségéből. Alávetik őt saját tizenkét lépéses programjának - az Owen’s Anonymusnak – és felfogadnak mellé egy szexi, borongós, keménykezű kávéfelszolgáló srácot, hogy Libby hivatalos támogatója legyen.

...

Adam Koepp éveken át figyelte Libby Garrettet. Hogy ne vette volna észre a pimasz lányt a lila gördeszkájával, és a macskás matricákkal borított bukósisakjával? De hiába volt bele zúgva, Libby soha nem vette őt észre. Miért is tette volna? Számára Adam nem volt más csak egy srác, aki kibukott a középiskolából, és néhányszor egy héten almabort szolgál fel neki. Ráadásul Libby  Owen Jacksonnal kavar – egy pasival, akinek egyetemi ösztöndíja és kockásabb hasa van, mint Kyle Hamiltonnak.


Adamnak végre megadatik a lehetőség, hogy megismerje Libbyt, amikor munkatársa Avery Shaw felkéri őt, hogy segítse át barátnőjét élete egyik legnehezebb időszakán. Mivel Adam jó abban, hogy eljátssza a rossz zsarut, és van tapasztalata a tizenkét lépéses programban, ő a legtökéletesebb jelölt arra, hogy Libby támogatója legyen. De vajon képes lesz-e személyes érzelmeit félretenni, és igazi segítséget nyújtani a lánynak? És vajon Libby megutálja őt azért, amiért arra kényszeríti, hogy őszintén magába nézzen?
Augusztusban részt vettem Kelly Science Geek Week nevezetű eseményén, amikor a  különböző érdekes infókat tudhattatok meg Kellyről, a Szívzűrterápiáról, és persze az akkor még készülő új könyvéről a The Libby Garrett Interventionről. Azon a héten rengeteget foglalkoztam Kelly ezen két könyvével, és lehetőségem adódott pár részletet is lefordítani nektek Libbyből. Ez a pár részlet annyira felcsigázott, hogy azonnal olvasni akartam az egész könyvet, így nagyon megörültem, amikor végre megkaptam Kellytől a recenziós példányomat. Azonnal neki is láttam, és elöljáróban annyit elárulok, hogy nagyon megszerettem a könyvet, párszor még biztosan újra fogom olvasni.

Mivel ízelítőket már olvashattam a könyvből, ezért nagyjából tudtam, hogy mire számítsak majd, így olyan sok meglepetés nem ért a történettel kapcsolatban. Kiszámítható és könnyed olvasmány volt, de pont ezt szeretem Kelly könyveiben. Nem kell azon agyalnom, hogy mi fog a következő pár oldalon történni. Még egy Kelly Oram könyvben sem csalódtam, pont azért, mert remekül ért ahhoz, hogy hogy váltson át komolytalan, vicces szituációkból halálosan komolyba, mégis megtartva a kellemes hangulatot ami végig jelen van a könyveiben. Olvasás közben nem egyszer nevettem fel hangosan, és bizony volt pár rész, aminél elszorult a szívem, és egészen elszomorodtam. 

Libbyt már a Szívzűrterápiában is nagyon bírtam, így meg sem lepett, hogy hamar a szívembe lopta magát. Még így is, hogy Owen nem volt rá a legjobb hatással. Teljesen megfeledkezett mindenről, ami régen fontos volt számára -a barátairól, a tudósklubról, a deszkázásról, és a családjáról. Nem foglalkozott senkivel, és semmivel. Owen körül forgott az élete, és ezt a többiek is észrevették. Megváltozott az öltözködése is azáltal, hogy Owennek próbált megfelelni, és nem a jó irányba. Az önértékelése és a társas kapcsolatai bánták a kapcsolatát Owennel. Hibát hibára halmozott, és észre sem vette, hogy mennyire rossz irányba változott meg. 
"A legjobb barátja vagy. Szüksége van a segítségedre."
Avery egy pillanatra elgondolkozott,
 és egy árnyalatnyi remény suhant végig az arcán ,
egy kis életet visszahozva a szemébe.
"Igazad van. Egy közbeavatkozásra van szüksége-
egy Owen beavatkozásra."

Még jó, hogy ott van Libbynek a tudósklub, de legfőképp Avery, aki Adam segítségével próbálja kigyógyítani Libbyt Owen függőségéből. Adam teljesen új szereplő, és engem azonnal megnyert magának. Erős, kitartó személyiség, akit csak dicsérni lehet. Tele van jó tulajdonságokkal és végtelenül szereti a húgát. Ódákat zenghetnék róla, de ez most nem az Adam fanklub :D Lényeg, hogy én teljes mértékben Adam párti lettem pár fejezeten belül.

Azt szinte már mindenki tudja rólam molyon, hogy a világ egyik legnagyobb Grayson Kennedy rajongója vagyok, és ezt az érzést csak erősítette, hogy mennyire cuki volt Grayson abban a pár jelenetben, amiben ott volt Avery mellett. A báli jelenetnél nagyon nevettem, jó volt újra együtt látni az egész csapatot. #Team GraysonForever.

Owent szándékosan hagytam a végére. Már a Szívzűrterápia olvasása után is úgy voltam vele, hogy nem lesz annak jó vége, ha Libby és Owen összejönnek. Azt viszont nem tagadhatom, hogy akartam a kettőjük kapcsolatát, mert tudtam, hogy akkor egy újabb csodálatos könyvet  olvashatok majd. Ez így is lett, és minden baljós gondolatom beigazolódott. Owen borzalmasan rossz hatással volt Libbyre, és szerintem egyáltalán nem szerette a vadóc lányt, csak visszafogta őt minden lehetséges módon. Mégis milyen pasi az, aki nem meri felvállalni a belevaló barátnőjét a legjobb barátai előtt? Nagyon haragudtam ezért Owenre. Meg azért is, hogy belerondított Adam és Libby kapcsolatába.

Ha ilyen egy bocsánatkérés Adam Koepp módra, akkor
talán nem akarom, hogy következőnek jobban csináljon bármit is.
Talán még el is kezdek vitázni vele,
hogy még többször békülhessünk ki.
A könyv mellékszereplők frontján is erős. Adam húga igazi színfolt volt a sok kocka között, és említésre méltó a kapcsolata a bátyjával. Igazi erős, és összetartó családot alkotnak úgy ketten. Egy kis komolyságot csempészett Kelly a történetbe kettejük kapcsolatával. 
Libby szülei pedig hatalmas arcok. Soha nem akarták korlátok közé szorítani a lányukat, és azt akarták, hogy olyannak fogadja el magát amilyen, hogy sikereket érjen el. Véleményem szerint sikeresen elérték a céljukat. 

Mint azt már a bejegyzés elején említettem, nagyon megszerettem a könyvet. Viszont nem lett a kedvencem, ami főként Owen és Libby kapcsolatának köszönhető, de legfőképpen Libby viselkedésének. Hiányoltam belőle az előző részben megszokott vadságot, vagányságot. Ebben a részben Kelly inkább arra koncentrált, hogyan fogadja el magát Libby olyannak, amilyen. Arra, hogy szeresse és tisztelje magát, még ha nincs is topmodell alkata. Arra, hogy megérdemli azt, hogy bókoljanak neki, hogy bemutassák őt a rokonoknak,barátoknak. Arra, hogy igazán szeretetreméltó és tényleg megérdemli a szerelmet, hogy neki is jár a boldog vég. Ezt a boldogságot pedig nem kaphatja meg Owentől, hiába ígéri le neki a csillagokat, akkor sem fog megváltozni. Sokkal inkább Adamtől, aki ugyan nem egy menő kosaras, és a gimit se fejezte be, de önzetlen, és képes arra amire Owen nem: szeretni.


Remélem meghoztam a kedvet az olvasáshoz, üdv:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates