2015. augusztus 3., hétfő

KELLY ORAM SCIENCE GEEK WEEK - DAY 1.


Sziasztok!
2015. 08. 03 és 08.07 között kerül megtartásra a Kelly Oram írónő által szervezett Science Geek Week, amiben én is részt veszek. Minden nap más-más érdekességgel fogok szolgálni Nektek az Avery Shaw Experimentről, magyarul: a Szívzűrterápia strébereknek című könyvről. Illetve A The Libby Garrett Interventionről is, hiszen októberben jelenik meg Kelly új könyve, amiben újra olvashatunk egy keveset Averyről és Graysonról. Lényegében ezért is van ez a Science Geek Week, hogy népszerűsítsük Kelly előbb említett két könyvét.

Lesz borító leleplezés, Avery és Grayson naplórészlet, meg mindenféle cukiság és érdekesség. Kelly egy nyereményjátékot is tervez, amiben Ti is részt tudtok venni, és szuper nyereményeket nyerhettek. A Rafflecopter dobozhoz a link, a bejegyzések alján lesz majd megtalálható :)

A mai az első nap, és bemelegítésként egy ajánlóval, illetve egy kis ízelítővel indul a hét.


Fülszöveg:
Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét… 

A Szívzűrterápia strébereknek és Én.


Emlékszem tavaly, molyon valamelyik figyeltem folyamatosan a Szívzűrből töltött fel idézeteket, és azután a pár idézet után, amit elolvastam már tudtam, hogy nekem kell a könyv. Tudtam, hogy el kell olvasnom, de sürgősen. Még aznap nekiültem, és pár óra alatt ki is végeztem a könyvet.
Életem egyik legjobb könyvekhez kapcsolódó döntése volt, hogy elolvastam. Egyszerűen IMÁDTAM. Tudom, minden kedvenc könyvemre azt mondom, hogy imádtam, de a Szívzűrt tényleg csak szeretni lehet. Miért is?

Először is: érdekes témát dolgoz fel. Valószínűleg mindannyiunknak volt már része szerelmi csalódásban, ezért teljesen át tudjuk érezni, hogy mit is élt át Avery. Azt, hogy mennyire megbántotta őt Aiden. Mi is együtt gyászolhatunk vele, és együtt gyógyulhatunk ki szerelmi bánatunkból, hű társunk segítségével, aki nem más, mint Aiden bátyja Grayson.


Másodszor, és igazából ez a legfőbb ok, amiért egyből a szívembe zártam a történetet: Grayson.
Tipikus, és tökéletes példája a könyves pasiknak, aki kivételesen nem egy bunkó rossz fiú, hanem egy tök átlagos srác. Egy tök átlagos, szívdöglesztő, aranyos, vicces srác. Minden lány álma egy saját Grayson. Ami az ömlengésem lényege az az, hogy Grayson simán elviszi a hátán a történetet, és a könyvet magát is, meg Averyt is... Legyen szó bármiről Grayson Avery segítségére siet. Instant olvadás, és rózsaszín felhők várhatóak a könyv olvasásakor, cukifaktor level 999.

Harmadszor: Kelly humora utánozhatatlan. Már több könyvét is olvastam, és mindenhol jelen van a humor, mint fő alkotóelem. Elkezded olvasni a könyveit, és egyszer csak azon kapod magad, hogy végigröhögted a könyvet, és élvezed minden egyes pillanatát.

Utolsó pontként pedig megemlíteném, hogy az egész Szívzűrről elmondható, hogy egy aranyos történetről van szó. Bárkinek jellemeznem kéne a könyvet, biztos, hogy ezzel a jelzővel illetném, mert egy cuki, romantikus, fiatalokról szóló történetről van szó, amit egy élmény olvasni.

Az biztos, hogy én nem bántam meg, hogy megismertem Avery és Grayson történetét. Egyetlen bajom volt a könyvvel, az pedig az, hogy túl rövid. Nagyooooon, nagyon rövid. Csak 224 oldalnyi Graysont kapunk Kellytől, és ez nekem nagyon fáj. Épp ezért bízom abban, hogy Libby könyvében is bőven lesz Avery-Grayson jelenet, mert másképp csalódott leszek :D


A magyar kiadás borítója :)

Kinek ajánlom a Szívzűrterápia Strébereknek c. könyvet?

Úgy gondoltam, hogy ha már ez a mai bejegyzés egyfajta ajánló lenne, akkor legyen egy olyan része is amikor elmondom, hogy én kinek ajánlom a könyvet:

Gondolom nem lesz meglepő, mivel az egyik kedvenc könyvemről van szó, ezért az égvilágon mindenkinek csak ajánlani tudom Avery összetört szívének terápiáját. De azt azért hozzáteszem, hogy nem kell komoly elvárásokkal nekiállni. Pont az a jó Kelly könyveiben, hogy kikapcsolódást nyújtanak a hétköznapokban, és segítenek egy kicsit kiszakadni a mindennapokból.
Egy szó, mint száz: ha tehetitek olvassatok Kelly Oram könyveket, és vadásszátok le Ti is Grayson Kennedyt ;)

Egy kis ízelítő, hogy kedvet kapjatok a könyvhöz (nem mellesleg ez az egyik kedvenc Avery-Grayson jelenetem):



AVERY:


Annyira kikészültem, hogy csak akkor vettem észre, a fürdőszobába menekültem, ahol Grayson éppen zuhanyozott,  amikor meglepődve kikukkantott a zuhanyfüggöny mögül. 
– Aves, aranyom, most nem érek rá. – Majd felvonta a szemöldökét, és gonoszkodva rám vigyorgott. 
– Hacsak nincs kedved csatlakozni...? 
Ebben a pillanatban kopogtattak, és anyám aggódó hangon keresett. Graysonra néztem, és a színtiszta pánik őrületében gondolkodás nélkül beugrottam mellé a függöny mögé. 
– Húha! Avery, csak vicceltem! 
Hallani hallottam Graysont, de válaszolni képtelen voltam. A hideg csempének vetettem a hátamat, behunytam a szememet, és hagytam, hogy áztasson a meleg víz. Megint kopogtattak, ezúttal hangosabban, majd kinyílt az ajtó. 
– Avery? Te vagy az, kicsim?  
Vadul ráztam a fejem, és drukkoltam, hogy Grayson jól válaszoljon. 
– Sajnálom, Kaitlin. Csak én vagyok. 
– Jaj, bocs, Grayson. Azt hittem, Avery vagy. 
– Igen, ez gyakran előfordul – viccelődött Grayson. Anyu nevetett, majd nagyot sóhajtott: 
– Ha látod, mondd meg neki, légy szíves, hogy keresem. 
– Rendben. 
Kattant a zár, és minden elcsendesedett. A feszültségtől megfájdult a fejem, és rettenetesen szédültem. A térdem megroggyant. Grayson elkapott, a hónom alá nyúlva tartott. 
– Avery, lélegezz! – parancsolta. Levegőt vettem. Ahogy az oxigén megtöltötte a tüdőmet, rájöttem, hogy percek óta most vettem először levegőt. Szó szerint. 
– Aves – mondta egy halk, nyugodt hang. Két tenyeret éreztem az arcomon. 
Kinyitottam a szemem. Grayson gyönyörű, áthatóan kék szeme nézett le rám, csak centikre az arcomtól. Betöltötte a teljes látómezőmet. 
– Most már jól vagy? – kérdezte. 
Lélegezni lélegezhettem, de „jól” soha többé nem leszek. Átkaroltam, hozzábújtam, és görcsös zokogásban törtem ki.



GRAYSON:


Mindig úgy tekintettem rá, mint egy kellemetlen húgicára, de mindez egy csapásra megváltozott, amikor a tesóm ejtette. 
Azt kérditek, miért? Nos, a válaszom: ha egy lány megengedi, hogy magadhoz öleld, amikor az élete darabokra törik, pedig te tök pucér vagy, akkor attól fogva valahogy másképp nézel rá.Persze az se fájt, hogy csuromvizesen tapadt rá az átlátszó trikó...
...

– Hú de jól nézel ki! – bukott ki belőlem akaratlanul a  leplezetlen csodálkozás.A bók meglepte. Elpirult, lesütötte a szemét. 
– Meg kell szárítanom a hajamat – motyogta. 
Elvigyorodtam. 
– Nem szeretnél magyarázkodni, mitől lett vizes, igaz? 
Ha lehet, még vörösebb lett, de aztán rám nézett. 
– Pusztán arról van szó, hogy nem szeretném, ha a fejemre fagyna. 
Nevettem, megadóan felemeltem a kezemet, és még hangosabban nevettem, mikor beosont mellettem a fürdőszobába. 
Az ajtófélfának támaszkodtam, és érdeklődve figyeltem, hogy szárítja a haját. Volt valami szokatlanul izgalmas abban, ahogy a kicsi Avery csinosítja magát. Korábban soha nem láttam igazi lánynak. Egyébként már nem is volt olyan kicsi. 
A tükörben észrevette, hogy figyelem, úgyhogy gyorsan beszélni kezdtem: 
– Azt hittem, a habókos pedálgépeknek ronda a haja, és rettenetesen ocsmány az ízlése. 
– Attól, hogy szeretek tanulni, még nem vagyok habókos pedálgép – vágott vissza sértődötten. 
– Aves, neked a tudósklub jelenti a világot.

Ha kedvet kaptatok egy kis olvasáshoz, és úgy gondoljátok, hogy a Ti polcotoknak is szüksége van egy saját Graysonra/Averyre, akkor itt meg tudjátok rendelni, illetve ha eredeti nyelven szeretnétek olvasni, akkor pedig az Amazonon, és még pár külföldi webshopban be tudjátok szerezni. A Science Geek Week keretén belül akciós $0.99-es áron.

Amazon * iBooks * B&N * Kobo
Még több extráért, ízelítőért és nyereményjátékokért (Dedikált könyvekért és apróságokért) csatlakozz a Science geek Week Facebook eseményéhez, ami szintén augusztus 7-éig, azaz péntekig tart.
Kelly 15 évesen írta első könyvét- egy fanfictiont a kedvenc zenekaráról. Ami nem más, mint a Backstreet Boys, és ami miatt a mai napig cikizik a barátai, családja. Megszállottan szeret olvasni, túl sokat beszél. Arizónában él 4 gyermekével, férjével és a macskájával Mr. Darcyval.

Lépj kapcsolatba Kellyvel:   


Newsletter     - Iratkozz fel angol nyelvű hírlevelére
Amazon         - Ha megvennéd a könyveit eredeti nyelven
Facebook      - Ha még több érdekességet tudnál meg Kellyről                   
Twitter           - Ha együtt csiripelnél Kellyvel ;)



2 megjegyzés:

  1. Minden mondatoddal egyetertek! :D Zuhanykiraly <3

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom megunni ezt a konyvet. Nem is akarom. Grayson a tokeletes bookboyfriend. <3

    VálaszTörlés

designed by Charming Templates