2015. július 19., vasárnap

E. L. JAMES - GREY (ÁRNYALAT #4.)

AVAGY A SZÜRKE ÖTVEN ÁRNYALATA CHRISTIAN GREY SZERINT
…mert minden történetnek két oldala van.
E. L. James újraírta az elmúlt idők legsikeresebb bestsellerét.

Eljött a várva várt pillanat, amikor a Szürke-rajongók végre a titokzatos és izgató Christian gondolatai közé férkőzhetnek. Christian Grey szavain, gondolatain és álmain keresztül végre megtudjuk a titkot, mit gondolt a férfi az Anastasiával folytatott szenvedélyes kapcsolatáról.


A férfi gyönyörű, okos és a hatalom megszállottja. Világa rendezett, szigorú szabályok szerint működik, de fájdalmasan üres, mindaddig, amíg Anastasia Steele be nem lép az életébe. Miért nem képes ellenállni Ana csendes szépségének? Miért nem tud elszakadni tőle? Mi űzi ebbe a vakmerő és szenvedélyes viszonyba, ami mindkettőjüket felőrli? Ana átlát az álcának használt ridegségen, amivel Christian gyermekkori traumáit és szeretetlenségét palástolja. Vajon képes a lány csillapítani a fájdalmat, vagy a férfi lelkét emésztő sötét vágyak és öngyűlölet végül elűzik mellőle azt, aki az utolsó reménysugár lehetne az életében?

„Christian rendkívül összetett személyiség – nyilatkozta James –, az olvasóimat mindig is izgatták a vágyai, a gondolatai, és persze múltjának sötét árnyai is. Nagy öröm volt számomra ismét visszatérni Ana és Christian világába, és újraélni a történetet.”

Az Ötven árnyalat-trilógia világszerte 125 millió példányban kelt el, ez a könyvkiadás történetének eddigi legsikeresebb sorozata. E. L. James GREY című regénye június 18-án, Christian születésnapján jelenik meg az USA-ban.

Amikor először olvastam arról, hogy az írónő megírja a Fifty Shades of Grey-t Christian szemszögéből, egészen kíváncsi lettem. Úgy gondoltam kapunk majd egy kis pluszt a trilógiához. Álmodik a nyomor, szerintem nem kaptunk se pluszt, se semmit. Szimplán újra átélhettem Ana és Christian szerencsétlenkedését, és még mindig nem sikerült rájönnöm arra, hogy mi olyan nagy szám "Anasztáziában, a szexistennőben". Na, meg persze majd 600 oldalon keresztül olvashattam, hogy Szürke mennyire meg akarja dugni Anát. 
Komoly elvárásaim voltak, amikor elkezdtem olvasni a könyvet. Végig vártam, hogy rendes infókat, teljes háttértörténetet tudjak meg Christian korábbi éveiről. De ezt nem kaptam meg, mert minek? Úgyis csak a szex miatt olvassa mindenki a szürkét. Nehogy már megtöltse az írónő egy kis értelemmel, és jelentőséggel. 
Bárkinek említem a Szürkét, egyből a szex jut eszébe mindenkinek róla. Persze, nem is szól másról. Christian egy szexmániás idióta, akinek mindegy, hogy néz ki a nő, hiszen egy kis smink és pár designer ruha úgyis megteszi a magáét. De Ana különleges. Csak azt nem tudjuk miért. Talán azért, mert kezdetben próbál ellenállni Christiannak? Ja, nem próbál. Talán azért, mert van véleménye? Ana is ember, persze, hogy van véleménye a dolgokról. Viszont ezektől eltekintve Ana még mindig egy szürke kisegér, aki nem tud ellenállni Szürke csáberejének, és az s&m életstílusának.
Grey véleménye Anáról.
Szürke folyamatosan szexelne, amit már megszokhattunk tőle, de itt töménytelen mennyiségben olvashatjuk a gondolatait, ami néha nekem már túl sok volt. Greynek aztán tényleg mindegy, hogy hol vannak, csak megdughassa Anát és a belső istennőjét. Apropó, belső Istennő. Végig vártam, hogy Greynél megjelenjen a saját belső Istene. De E. L. James ezt már nem merte meglépni :( 
Az egész könyvben a "kicsi Szürke pillanatok" voltak számomra a legérdekesebbek, azaz Grey  álmai, amikor a gyermekkoráról álmodott/ visszaemlékezett. Számára rémálmok voltak, nekem viszont inkább visszaemlékezéseknek tűntek. Főleg az utolsó pár oldalon lévők. Nem tudtam meg valami nagyon sokat belőle, de mégis érdekesebb volt, mint ezredszer is elolvasni ugyanazt a szexjelenetet, amit már a trilógiában kb. háromszor végigolvastam mind magyarul, mind angolul. 
Szintén érdekes volt Christian reakcióit figyelni, ahogy fokozatosan döbben rá arra, hogy lehet, hogy többet érez Ana iránt, mint azt szeretné. Arra, hogy lehet mégis vannak érzelmei, és hogy akár más életstílusban is, illetve a már megszokott életstílusa nélkül is élhetne, és hogy igenis képes szeretni. Talán ezért szereti ennyire Anát, mert Ő az, aki erre ráébreszti, még ha nem is tud róla egészen addig, amíg nem beszél Flynnel, és Ana el nem hagyja őt.
Különösen tetszettek Grey értelmes gondolatai, mert olyanok is voltak. Kedvencem, amikor Anával azon vitatkoznak, hogy Ana megtartsa-e azokat a Tom Hardy könyveket, amiket Christian ajándékozott neki. Ugyan hangosan nem mondja ki, de Grey ezt gondolja: "Tartsd meg, kérlek. Neked szántam őket, mert a könyvek a szenvedélyeid. Már többször is mondtad nekem. Élvezd őket."
Nekem annyira nem nyerte el a tetszésemet, és valószínű, hogy a Sötét ötven árnyalatát sem fogom Grey POV-ban elolvasni, de annak akinek már a trilógia is nagy szerelme volt, annak a Grey sem fog csalódást okozni. Bátran ajánlom tehát minden elvetemült mazochistának, aki imádja a fejét a falnak verni olvasás közben, és persze a Szürke rajongóknak :)
Zsebi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates