2015. május 5., kedd

TEDDY VAGY NEM TEDDY, EZ ITT A KÉRDÉS!

Sziasztok!
Pár napja szinte mással sem találkozom molyon, mint Marosi Katalin nevével, illetve műveinek kritizálásával. Mivel nem szeretek lemaradni semmiről, így gyorsan utánanéztem, hogy mire is ez a nagy felhajtás, a negativitás körülötte. Na meg a 12% molyon elég ritka. Sőt, szerintem egyedüli jelenség. Még Sylvia Day is 37%-on áll a Megigézvével, pedig már az is borzalmas volt.
Miután jól kiröhögtem magam, arra az elhatározásra jutottam, hogy nekem a Teddy bosszúját mindenképp olvasnom kell, mert tudtam elhinni, hogy ennyire rossz lehet. Azt nem mondhatom, hogy elolvastam, mert nem tudtam végigolvasni, annyira fájt, de legalább megpróbálkoztam vele. Mazochista énem megkönnyebbült, és megkapta egész évre elegendő adagját.

Craig kimondatja velem azt, amit senki sem akar hallani: Minden lépés a halálhoz visz közelebb. A halál pedig egy olyan árnyék, ami részt vesz a mindennapi életben. Angel Craig Sullivan. Egy félvér, akit galádul, hamis ígéretekkel átcsábítottak a pokol világába. Egy sötét oldalra taszított angyal, aki előző életében egy drogos rocksztár volt, egy híres banda, a The Crystals & Z frontembere. Nem mellesleg most is drogfüggő. Melyik a jobb? Melissa Morgan ügyeletes cicababa, aki bálkirálynővé szeretne válni. Minden követ képes megmozgatni azért, hogy elérje a célját, csak arra nem számít, hogy a bicskája beletörhet egy nagyobb sziklába. Angyalok, szellemek és pokolszolgák viadala veszi kezdetét, amikor leomlanak a világok közti falak. A harctér pedig természetesen az emberek világa. Hogy hogyan kapcsolódik a pokolhoz a jég, megtudhatod Bonn Arcticban! Szövevények, harcok, szerelmek, s minden, ami kiverheti a biztosítékot. Te vajon képes lennél túlélni egy árnyháborút?



Mint azt már az előbb említettem, legnagyobb sajnálatomra nem sikerült végigolvasnom. Fizikailag és szellemileg is fájt. Már pár oldal után. Pedig tényleg csak kevés könyv fog ki rajtam, de a Bomlás és a Burok mellé most csatlakozott Teddy is. 



Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem már a fülszöveg értelmezésével is akadt egy kis problémám. Rögtön utána pedig az első mondattal, ami nem más, mint :

Az este koronagyanús volt.
A könyv meg szenvedésgyanús. Körülbelül tízszer olvastam újra és újra az első mondatot, amikor meguntam, és megkértem Erikát, aki szintén mazochista, és elkezdte velem együtt, hogy mondja már meg mit jelent, feltéve ha sikerült értelmeznie.
Nagy nehezen eljutottam oda, hogy megértettem az első pár mondat jelentését bár arra egészen ma reggelig nem jöttem rá, hogy ki is az a Lizácska, de már ekkor ráébredtem, hogy rengeteg türelemre, és valószínűleg egy, a mű értelmezését tartalmazó füzetecskére is szükségem lesz a megértéséhez.


Háromnegyed óra, és kemény 4 oldal elteltével úgy döntöttem, hogy feladom. Nincs értelme szenvednem. Arra is ráébredtem, hogy valószínűleg velem van a gond, és biztos elbuknám az érettségit, ha Marosi Katalin Teddy bosszúját kellene elemeznem. Nem tudnám, mert nem is lehet. Emelem képzeletbeli kalapom minden olyan molyocska előtt, aki 1. végig tudta olvasni, 2. meg értette. Aki meg meg is értette, és végig is olvasta az egy true hero! Komolyan :D



Kinek ajánlom a könyvet?

Szigorúan csak mazochistáknak, és olyan molyciknak, akik nagyon unják magukat, és szeretnének egy jót röhögni. Bár nekik is inkább azt ajánlom, hogy nézzenek fel a könyv adatlapjára, és olvasgassák inkább az értékeléseket eme "remekműről". Vannak igazi gyöngyszemek is, a nevetés pedig garantált! :D


Zárásként pedig Janne Tellert szeretném idézni, hiszen tökéletesen összefoglalja a Teddy bosszúját egyetlen mondatban:

„Semminek sincs értelme..."
Az biztos, hogy a Teddy bosszújának értelme nincs.
Már csak egy kérdés marad Teddy vagy nem Teddy? Ez itt a nagy kérdés, na meg az, hogy ha ez az Árnyháború-trilógia első része, akkor a 12%-os értékelés után lesz-e folytatás? Vagy lesz-e egyáltalán olyan ember, aki olvasni akarja majd a második részt?


Ha Te is olvastad már a Teddy bosszúját nyugodtan írd meg a véleményed. Nem harapok! :D



Zsebi ;)


6 megjegyzés:

  1. Lesz folytatása, mert az írónőt nem érdekli a kritika.
    http://marosikatalin.blogspot.hu/2015/04/ha-nem-tetszik.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Yaaay! Egy álmom válik valóra! :D

      Törlés
    2. Beszéltem olyanokkal, aki elolvasták majdnem minden írását, és szerinte messze ez a legjobb, viccen kívül. Nagyon sokan adtak neki tanácsot, ajánlottak fel segítséget, mindent szépen megköszön, de nem hajlandó semmit javítani, következetesen ugyanazokat a hibákat véti. Olvasgattam a blogját, minden írás, minden karakter, párbeszéd egyforma. Úgyhogy bőőőőőven van még mit olvasni tőle.

      Törlés
    3. Ezt jó tudni! Így más művét nem fogom elolvasni :D Nem érek én rá xD

      Törlés
  2. Hali! Én is belebotlottam ebbe a regénybe, nem csak molyon, más csatornán is. Hátőőő... igen, ez nagyon nagy falat tud lenni, bár azóta sem olvastam el, csak az első 7-8 oldalt. Ami viszont pozitív élmény, az az, hogy valaki kritikát írt Marosi Katalin blogjára, pontosabban az utolsó (és legújabb) bejegyzés alá, az írónő meg nem hajtotta el, hanem átírta a fejezetét. Szerintem már ez is tök nagy előrelépés a dologban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez mar fejldose a reszerol, csak jo lenne, ha nem kene szo szerint a szajaba ragni, hogy mire irja at. Mert a BB-s bejegyzesnel konkretan leirtak neki, hogy mit mire kellene atirni.
      Azokat meg ignoralja, akik molyon probaljak tanaccsal ellatni.
      Viszont tenyleg igazad van, hogy ez mar javulas :)
      Egyebkent en sem tudtam vegigolvasni azota sem xD

      Törlés

designed by Charming Templates