2015. április 22., szerda

JENNIFER A. NIELSEN: THE FALSE PRINCE - A HAMIS HERCEG (HATALOM-TRILÓGIA #1.)

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Egy merész terv borzalmas útra és az árulás szélére sodor egy árva fiút.
Carthya királysága polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti.
Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage-dzsel. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat – el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból.
Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, mígnem végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizonyulhat.
Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal, ami az utolsó oldalig lábujjhegyen tartja az olvasót.
Ezzel a könyvvel már nagyon régóta szemezek, főleg a gyönyörű borítójának köszönhetően, de mint olvasás után kiderült a történet is megér egy misét! :)

Sage és Roden a kezdetek kezdetén :)
Nem is tudom hol kezdjem, hiszen a történetet ismerteti a fülszöveg, én pedig nem szeretnék semmit sem elspoilerezni, megteszi azt a fülszöveg elég szépen :D A könyvet én nem a Vörös Pöttyes könyvek közé sorolnám, sokkal inkább a tartozik a Cool Selection könyvek közé. Egy middle grade könyv, ami nem csak ennek a korosztálynak a tagjait képes elvarázsolni, hanem szinte bárkit. Nem is tudnám semelyik másik általam olvasott könyvhöz hasonlítani. Érdekes, izgalmas és pörgős cselekménye van, ami engem kicsit meg is lepett. A borítója alapján egyáltalán nem erre számítottam fülszöveget nem olvastam el csak utólag, olvasás után, mert mostanában elég sokszor lelövik a poént, azt meg nem szeretem
A jól kidolgozott, és érdekes cselekményen kívül ütős fő- és mellékszereplőket is kapunk. Sage karaktere tökéletesen illik egy tizenéves fiúhoz. Örökmozgó, hiperaktív, beszólogat és nem érdekli semmi, csak jelen esetben az egyes napok túlélése. Olvasás közben sokszor eszembe jutott Szilaj, a vadvölgy paripája című mese. Sage is Szilajhoz hasonlítható, betörhetetlen, és túlteng benne a szabadságvágy. Abszolút kedvencem lett már az első pár fejez után :) Az pedig érthető, hogy miért gondolta úgy az írónő, hogy Sage is tökéletes Jarom lenne, rengeteg a hasonlóság a fiú és a koronaherceg között ;)
Sage a herceggé képzés alatt.
Mellékszereplők közül Mott és Imogen voltak a kedvenceim. Tetszett, hogy mind kiálltak Sage mellett, még ha nem is az elejétől fogva, és segítették őt a "herceggé válás" rögös útján. Ki-ki a maga módján :) A történet végére Tobiast is sikerült megkedvelnem aki legnagyobb sajnálatomra nem Tobias Eaton, azaz nem Négyes :(. Roden és Conner mindketten érdekes karakterek voltak, de nem sikerült megkedvelnem őket. Főleg Rodenben csalódtam hatalmasat, mert eszembe se jutott, hogy pont Ő fog Sage ellen fordulni a végén. Connernél azt meg kell említenem, hogy nagyooon jól megírta őt az írónő :D Szinte minden mondatában érezhető volt, hogy bármire képes lenne a koronáért, és nem érdekli, hogy milyen áron, de elpusztít bárkit és bármit, ha az beleköp a levesébe.
Az utolsó pár fejezetben lévő fordulatra egyáltalán nem számítottam! Úgy éreztem, hogy becsaptak, mert be is csaptak. Mind az írónő, mind a szereplők. Még Mott is, aki egyből rájött, arra amire én nem!  Tényleg nem számítottam a történtekre, és azt mindenkinek látnia kellett volna, amikor az állam leesett olvasás közben. Szüleim szerint vicces volt, apa még azon is poénkodott, hogy ha a folytatást olvasom lesben fog állni a kamerával, hátha sikerül megörökítenie ezt az igazán szórakoztató pillanatot :'D
Nem akarok elspoilerezni semmit, éppen ezért nem részletezem ennél jobban se a történetet, se a szereplőket, mert a False Prince egy olyan könyv, amit én legszívesebben mindenkivel elolvastatnék. Azzal pedig csak elrontanám az olvasási élményt, ha lelőném a poénokat. Szépen, lassan mindenre magunktól (persze Sage és a többiek segítségével) rájövünk, és azonnal akarjuk a folytatást. Legalábbis én alig várom, hogy pénteken a Könyvfesztiválon a kezemben tarthassam a Runaway King-et :)


Egy kis extra:

Azt tudni kell rólam, hogy képes vagyok csak egy szép borító alapján könyvet venni. Fülszövegre semmi szükség, ha egy borító elnyeri a szívem, és a Hatalom-trilógiának nagyon eltalálták a borítóit. Nézzétek csak :



Kiadták egy másik borítóval is, de szerintem ez a kiadás túl sötét a történethez, ami vidám, és szeleburdi, pont mint Sage :)

Zsebi ;)
- Keep calm and read a lot -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

designed by Charming Templates