2015. január 11., vasárnap

MARNI BATES - SEGÍTSÉG, YOUTUBE-SZTÁR LETTEM! (SMITH GIMI #1.)

Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer. 
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…

Érezted már úgy, hogy nincs energiád semmi megerőltető olvasmányhoz? Lefárasztott a munka, a tanulás, vagy az egész napos lustálkodás, és csak arra vágysz, hogy végre nevess egy jót? Igen? Az ilyen esetekre ajánlom Marni Bates könyveit, hiszen a nevetés nála garantált. Most, hogy itt a vizsgaidőszak, és teljesen lefoglalnak a vizsgáim, nincs olyan sok időm olvasni, max. 1-2 fejezetet kikapcsolódásként. Így esett a választásom a Segítség, Youtube-sztár lettem c. könyvre Marnitól. Rövid, vicces és kikapcsol. Pont erre volt szükségem a sok szakirodalom mellé.

A történet és a szereplők, mind átlagosak. Nem kell semmi extravagánsat, paranormálisat várni. Mackenzie és barátai is hétköznapi diákok, akik élik a mindennapi életüket. Na, igen ilyen történetet már mindenki olvasott párat, de Marni hozzátesz a történethez egy jó adag humort is. Ennek köszönhetően, pedig garantáltan jól szórakozik mindenki, aki elkezdi olvasni a könyvet (vagy végighallgatja, ahogyan áradozom róla *.*)

A történet ott kezdődik, hogy Mackenzie a suli egyik legokosabb diákja, akit senki nem vesz észre, csak, ha szüksége van valamire. Nem mellesleg a suli egyik legmenőbb srácát, Logan-t korrepetálja történelemből. Egy nap Mackenzie-nek sikerül fellöknie a suli egyik focistáját, majd eszeveszett újraélesztésbe kezd, amikor a srácnak igazából semmi baja, csak az, hogy Mack rajta ül. Kedves iskolatársai megörökítik, hogy mit össze nem bénázik Mackenzie, és feltöltik a Youtube-ra. Itt indul be Mack eddigi stréber, láthatatlan társadalmi élete, így lesz híres.

Számomra a könyvet a humoron kívül a jól megírt szereplők teszik különlegessé. Kedvenceim Corey, Mack és Logan voltak. Corey-ban azt szeretem legjobban, hogy szókimondó és igazi egyedi karakter. Kedvenc részeim azok voltak, amikor Mack-et öltöztette, meg amikor kilökte őt táncolni és énekelni a koncerten.


Mack és Logan a főszereplők, akik között meg van az a bizonyos kémia (legalábbis szerintem nagyon is ott van a levegőben!). A fél könyvet a kedvenceim közé sorolhatnám, mert annyiraaaaaa jó volt! Mégis legnagyobb kedvenc a végén a hokipályás jelenet, amikor közösen rájönnek, hogy Mack valamiben nem is olyan szerencsétlen. Ha már Mackenzie… Szegény csaj, olyan szinten szerencsétlen, hogy folyamatosan magamra emlékeztetett. Komolyan, az egész könyv alatt azt éreztem, hogy akár rólam is szólhatna a könyv, akár velem is megtörténhetett volna mindez.

Nagyon hamar megkedveltem szinte az összes mellékszereplőt is, tényleg csak pár olyan szereplő akadt, akit nem sikerült megkedvelnem. Ők a következők: Chelsea, Patrick, Alex.


Mindhárman a viselkedésükkel nyerték el a nemtetszésemet. Teljesen a „menő” kategóriájuknak megfelelően viselkedtek. Gratulálok nekik! :D


Ami még tetszett:
1. Diszlexia. Örülök neki, hogy Marni beleírta, mert így egyrészről nem olyan tökéletes Logan. Másrészről meg valamennyire én is átéreztem, hiszen öcsém is diszlexiás, pontosan tudom, hogy szegény mennyire megszenvedi ezt az egészet.

2. Logan szülei hiper-szuper jófejek :)

3. Díjaztam a józan sofőrös-bulis dolgot is. Lényege, hogy Spencer partyján elvették a kocsi kulcsokat, és volt egy-két józan sofőr, aki minden résztvevőt hazaszállított a buli végén. Szerintem ez egy nagyon is jó ötlet!

4.  Dylan. Annyira cuki volt, ahogy védte a nővérét, még ha néha volt is egy kis hátsó szándéka.

5. A borító. Tökéletesen illik a könyvhöz!

6. ReadySet. A banda, aki felhasználta Mack szerencsétlenségét a videoklipjükben. Hatalmas arcok a srácok. Örülök, hogy megismerhettem őket!

Azért volt pár dolog, ami picit nem tetszett:
1. Jane-ről összesen annyit tudtunk meg, hogy Corey és Mack legjobb barátja, Smith a vezetékneve pont, mint a sulijuknak, és stréber. Tudom, hogy a Láthatósági mellényben Jane a főszereplő, de ez nálam egy negatív dolog volt. Jane egy értelmes, szerethető és vicces karakter. Picit többet szerettem volna belőle már a kezdőkötetben is.

2.  Mackenzie nem lehet annyira vak, hogy nem vette észre csak 211 oldal (igen, pontosan megnéztem és bejelöltem az ominózus pillanatnál a könyvben, hogy hol és mikor jött rá Mack…) után, hogy szerelmes Loganbe, és ez fordítva is igaz! Már az elején le lehetett vágni, 2-3 fejezet után!

3.  Szintén Mackhez kötődő pont. Annyira, de annyira beszűkült látótere van! Nem csak a Láthatatlanok és a Menők alkotják a sulit! Logant leginkább egyik kategóriába se sorolnám, inkább a kettő közé. Mondjuk, legyen a normális kategóriában.

4.   A magyar címet nem tudom megszokni. Nem azt mondom, hogy nem szeretem, mert találó. Egyszerűen nem tudom megszokni. Nálam mindig az eredeti marad a best. Az pedig nem más, mint AWKWARD. Egyszerű, mégis nagyszerű.

Tavaly a Móra Kiadó – LOL Könyvek Facebook oldalán nyertem egy általam választott könyvet, amit elküldtek az írónőnek és személyre szólóan dedikálta is. Természetesen Marni-t választottam, mert imádom őt! (meg, mert a Szívzűrterápiából már nem szerettem volna egy harmadik példányt is.) :D Nézzétek csak milyen jópofa dedikálást kaptam:



Köszönöm a Móra Kiadónak, hogy a magyar olvasók is olvashatják ezt a remekművet! :)
Remélem elnyerte a tetszéseteket a könyv, és legalább annyira jól szórakoztok majd az olvasása alatt, mint én!
Zsebi ;)
- Keep calm and read a lot -

2 megjegyzés:

designed by Charming Templates